ZELFREGULEREND LEREN

Zelfregulerend leren gaat over het proces waarbij leerlingen hun gedrag, gedachten, motivatie én emoties zelf (leren) sturen in functie van hun doelen en afhankelijk van de context. 

De ondersteuning van leerlingen in hun zelfregulerende vaardigheden is één van de meest doeltreffende en onderbouwde interventies die je als school kan implementeren om de leerresultaten en leermotivatie bij leerlingen te verhogen. Betekent dit dan dat leerlingen alles zélf moeten doen op Campus FLX? Absoluut niet, maar leerlingen worden wel eigenaar van hun eigen leerproces, mét de vrijheden en verantwoordelijkheden die daarbij horen. We beginnen in het 1ste jaar nog strikt begeleid bij iWork met een steeds groter wordende zelfstandigheid tot je afstudeert. Zo ben je helemaal klaar om de uitdagingen van morgen aan te pakken!

Jij kiest, FLX coacht, wij groeien! 

Wist je dat...
Onze leraren tijdens de uren iWork een coachende rol opnemen? Ze doen dat op een wetenschappelijke manier op basis van het model van Zimmerman.

Model van Zimmerman

modelzimmerman
VLINDERLERAREN

Samenhang tussen vakken vinden wij erg belangrijk. Daarom fladdert onze vlinderleraar regelmatig binnen bij andere collega's om vakexpertise te delen.

Schermafbeelding 2022-02-14 153239_edited.jpg